[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره‌ی تحصیلات تکمیلی::
مدیر و کارکنان::
آیین‌نامه‌ها و مصوبات::
اخبار و اطلاعیه‌ها::
فرم‌ها::
پرسشهای متداول​ (FAQ)::
برقراری ارتباط::
::
راهنمای ثبت درخواست در پیشخوان خدمت

شیوه نگارش پایان‌نامه

AWT IMAGE

ارزشیابی مدارک دانشگاه‌های خارج

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: بازدید رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه از پژوهشکده الکترونیک دانشگاه علم و صنعت
:: مدارک و ضوابط ثبت نام ورودی های جدید کارشناسی ارشد ۱۴۰۴
:: قابل توجه پذیرفته‌شدگان دکتری سال ۱۴۰۴ پردیس دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت ایران
:: حضور مشاور تحصیلی در خوابگاه
:: اعلام شهریه های ورودی ۱۴۰۴ مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
..
نظرسنجی
نظر شما در مورد قالب و محتوای این سایت چیست؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
:: فرصت تحقیقاتی ::
 | تاریخ ارسال: 1401/2/19 | 

فرآیند استفاده از فرصت کوتاه‌مدت تحقیقاتی دانشجویان دکترا

فایل شیوه‌نامه (لطفاً قبل از مراجعه به کارشناس، به دقت مطالعه شود)
میزان مقرری
افزایش طول دوره و مقرری جدید
 
(جدید)
شرایط ضامنین

فهرست شعب ارزی بانک ملی ایران

۱- اعلام سهمیه‌ی دانشگاه توسط سازمان امور دانشجویان (معمولاً اواخر اردیبهشت هر سال)

۲- اعلام سهمیه به دانشکده‌ها (توزیع سهمیه براساس تعداد دانشجویان دکتری ورودی هر سال تحصیلی خواهد بود)

۳- تحویل مدارک زیر به دانشکده و ثبت درخواست فرصت تحقیقاتی در سامانه گلستان:
  • رزومه
  • کاربرگ استفاده از فرصت تحقیقاتی کوتاه‌مدت داخل و خارج از کشور (پیوست شماره ۱)

  • کاربرگ مشخصات انگلیسی: جدول ذیل این فرم (مربوط به مقاطع تحصیلی قبلی) فقط در صورتی پر شود که دانشجو متقاضی ریز نمره تأیید شده است (متقاضیان فرصت کوتاه‌مدت داخل، نیازی به تکمیل این فرم ندارند)
  • چکیده‌ی پیشنهاده‌ی رساله
  • نامه‌ی پذیرش از دانشگاه یا مؤسسه‌ی محل تحقیق با آرم مؤسسه یا دانشگاه برای فرصت خارج از کشور یا نامه موافقت معاونت پژوهشی محل فرصت برای فرصت داخل

  • تصویر کارت ملی

  • تصویر صفحه اول گذرنامه

  • نمره زبان (دارای اعتبار)

  • تصویر صورتجلسه‌ی شورای آموزشی- پژوهشی دانشکده مبنی بر موافقت با فرصت کوتاه‌مدت تحقیقاتی دانشجو

۴- ارسال مدارک از دانشکده به تحصیلات تکمیلی دانشگاه همراه نامه‌ای که اولویت استفاده‌ی دانشجو از سهمیه در آن قید شده باشد.

۵- ثبت‌نام دانشجو در سامانه سجاد به نشانی: https://portal.saorg.ir و دریافت نام کاربری و رمز عبور.

تذکر: دانشجویان محترم لطفا با مرورگر Google Chrome وارد سامانه شوند و راهنمای کاربری سامانه را به دقت مطالعه فرمایند.

۶- ثبت درخواست فرصت کوتاه‌مدت تحقیقاتی توسط دانشجو در سامانه سجاد (برای ثبت درخواست، لازم است مدارک اسکن و بارگذاری شود).

۷- تایید و ارسال مدارک به سازمان امور دانشجویان توسط تحصیلات تکمیلی دانشگاه.
۸- بررسی مدارک در کارگروه تخصصی سازمان امور دانشجویان و اعلام نظر به دانشگاه در خصوص واجدین شرایط استفاده از فرصت تحقیقاتی.
۹- ارائه کاربرگ تسویه حساب با امور دانشجویان (پس از موافقت در کارگروه تخصصی).

کاربرگ تسویه با امور دانشجویان

۱۰- تحویل سند رسمی تعهد تنظیم شده در دفترخانه اسناد رسمی به صورت تایپ شده و با قید مبلغ تعهد به شرح مندرج در شیوه‌نامه توسط واجدین شرایط.
مبلغ سند تعهد فرصت خارج از کشور:
(جدید)
دانشجو: ۸۰۰ میلیون تومان
بابت همراهی همسر: ۴۸۰ میلیون تومان
بابت همراهی هر فرزند: ۲۴۰ میلیون تومان

فایل نحوه تکمیل کاربرگ وثیقه

تذکر: سند تعهد صرفاَ پس از فارغ‌التحصیلی و طبق مفاد شیوه‌نامه لغو خواهد شد.

فایل تعهد کارمندی (پیوست شماره ۲) (اصلاح شده)

۱۱- تکمیل و تحویل "کاربرگ تعهد فرصت تحقیقاتی" توسط دانشجو (همراه سند باید در سامانه سجاد بارگذاری شود)

کاربرگ تعهد فرصت تحقیقاتی خارج (اصلاح شده)

کاربرگ تعهد فرصت تحقیقاتی با همسر (اصلاح شده)

کاربرگ تعهد فرصت تحقیقاتی با همسر و فرزند (اصلاح شده)

توجه: در صورتی که دانشجو پس از ارسال مدارک به هر دلیلی موفق به استفاده از فرصت کوتاه‌مدت تحقیقاتی نشود، باید انصراف خود را به تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام نماید تا پس از تأیید سازمان، مراحل لغو سند تعهد انجام شود.

۱۲- مراجعه دانشجو به سازمان امور دانشجویان و دریافت نامه‌ی حمایت مالی.

تذکر مهم: چنانچه به هر دلیلی دانشجو موفق به استفاده از فرصت کوتاه‌مدت تحقیقاتی نشود، برای تسویه حساب حتما باید نامه حمایت مالی را به همراه نامه انصراف (با ذکر دلیل انصراف) عودت دهد.

۱۳- ارائه‌ی تصویر گذرنامه، ویزا و بلیت به تحصیلات تکمیلی دانشگاه و بارگذاری مدارک مذکور در سامانه سجاد.

۱۴- ارسال مدارک بند ۱۳ به سازمان امور دانشجویان.

۱۵- مراجعه‌ی دانشجو جهت دریافت کمک‌هزینه ارزی یا ریالی.

مراحل انجام تسویه حساب پس از بازگشت از فرصت کوتاه‌‌مدت تحقیقاتی.

تحویل مدارک ذیل به تحصیلات تکمیلی دانشگاه و بارگذاری در سامانه سجاد:

  • کاربرگ گزارش تحقیقات انجام شده توسط دانشجو با تأیید استاد راهنما و مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده

کاربرگ گزارش

  • گزارش استاد دانشگاه محل تحقیق از تحقیقات دانشجو با ذکر شروع و پایان دوره با امضاء استاد راهنما (برای فرصت خارج و داخل)
  • بلیت رفت و برگشت (برای فرصت خارج)
  • رسید پرداخت بیمه
  • تصویر ویزا و گذرنامه با مهر ورود و خروج ایران و کشور محل تحقیق (ارائه اصل گذرنامه برای تطبیق الزامی است)
  • نامه‌ی خاتمه فرصت تحقیقاتی از معاونت پژوهشی دانشگاه محل تحقیق (برای فرصت داخل)

تذکر مهم:

  • مدت استفاده از فرصت کوتاه‌مدت تحقیقاتی خارج، حداکثر ۹ ماه می‌باشد و غیر قابل تمدید است. دانشجو می‌تواند حداکثر ۳ ماه دیگر نیز به شرط موافقت دانشگاه و استاد راهنمای ایران با هزینه شخصی از فرصت تحقیقاتی استفاده نماید. (اصلاح شده)
    مشمولین نظام وظیفه برای اقامت بیشتر حتماَ باید درخواست مجدد خود را از طریق سازمان امور دانشجویان برای سازمان نظام وظیفه ارسال نمایند.

  • ثبت‌نام و اخذ پایان‌نامه در نیمسال‌هایی که دانشجو در فرصت تحقیقاتی به سر می‌برد، الزامی است.
  • در حال حاضر برای دانشجویانی که بخواهند با همسر و فرزند عازم فرصت تحقیقاتی شوند، کمک هزینه پرداخت می‌گردد (قبل از تنظیم سند تعهد، به کارشناس دانشگاه مراجعه شود).

لغو تعهد پژوهشی فرصت تحقیقاتی دکترا
لغو تعهد پژوهشی فرصت تحقیقاتی دکترا از سه طریق زیر با تأیید نهایی تحصیلات تکمیلی دانشگاه و ارسال نامه برای سازمان امور دانشجویان امکان‌پذیر است:
۱- پسادکترا: با نامه دفتر امور پژوهش دانشگاه مبنی بر گذراندن دوره پسادکترا.
۲- دستیار پژوهشی: با ارائه تفاهم‌نامه یا قرارداد همکاری.
۳- پذیرش و چاپ مقالات: تأیید کاربرگ مقالات (اصل مقالات هم ضمیمه شود) توسط استاد راهنما با امضا و مهر معاونت پژوهشی دانشکده.

کاربرگ مقالات

توجه: لازم است فایل تمامی مدارک از طریق پست الکترونیک برای کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال گردد.

 تاریخ به‌روزرسانی: ۱۴۰۴/۰۵/۲۷

دفعات مشاهده: 71272 بار   |   دفعات چاپ: 3812 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: شرح خدمات آموزشی ::

AWT IMAGE

غ صدور معافیت تحصیلی (برای مشمولان خدمت سربازی)

ف صدور گواهی اتمام معافیت تحصیلی

ع صدور گواهی معدل و رتبه

غ انتقال از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر

ع مهمان شدن از یک دانشگاه در دانشگاه دیگر 

غ صدور فرم مجوز امتحان جامع دکترا 

غ تأیید و ارسال فرم گزارش پیشرفت تحصیلی دانشجویان دکترا (ویژه‌ی دانشجویان بورسیه)

غ تأیید مقالات پذیرفته‌شده‌ی دانشجویان دکترا 

غ صدور مجوز دفاع از رساله دانشجویان دکتری

غ صدور ریز نمران تأییدشده ( قابل ترجمه)

غ صدور فرم تسویه حساب نهایی با دانشگاه 

دفعات مشاهده: 72652 بار   |   دفعات چاپ: 3992 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 202 بار   |   0 نظر
::

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم و صنعت ایران است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 55 queries by YEKTAWEB 4722