[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
مدیریت دانشکده::
اعضای هیات علمی ::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهشی::
آموزش الکترونیکی::
پردیس شماره 2::
اخبار و رویدادها::
فضاهای آموزشی و تحقیقاتی ::
تسهیلات پایگاه::
::
ورود به سایت دروس

AWT IMAGE

نام کاربری
کلمه عبور

AWT IMAGE
رمز ورود را فراموش کرده‌اید؟

..
دفاعیه کارشناسی ارشد

دفاعیه کارشناسی ارشد

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سهند خداپرس طلا تپه ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۴/۸/۲۷ | 

AWT IMAGE

  آقای سهند خداپرس طلاتپه دانشجوی کارشناسی ارشد آقایان دکتر فتحی و دکتر برنگی روز چهارشنبه 94/08/27 ساعت 11:30 در اتاق سمینار واقع در طبقه سوم دانشکده کامپیوتر از پروژه کارشناسی ارشد خود تحت عنوان کاهش مقیاس پذیر زمان سفر در محیط های شهری با استفاده از شبکه های بین خودرویی دفاع نمود.

چکیده

امروزه شبکه­های بین خودرویی موسوم به VANET که نوع خاصی از شبکه­هایMANET  به شمار   می­رود به زندگی روزمره نزدیک­تر شده و نقش آفرینان مختلفی از جمله تولیدکنندگان خودرو، دانشگاهیان تا سازمان­های دولتی و بدنه­ی استاندارد­سازی را به خود جذب کرده است. با استفاده از این شبکه­ها سعی شده ایمنی و امنیت سرنشینان افزایش یابد و آسودگی برای کاربران فراهم گردد. اما کاربردهای شبکه­های بین خودرویی بسیار فراتر از این بوده و می توان از امکانات آن برای حل معضل­های اقتصادی وزیست­محیطی ناشی از ترافیک از جمله آلودگی هوا و هدر رفت سوخت نیز استفاده کرد.

به منظور مدیریت ترافیک و حل مشکلات ناشی از آن با بهره­گیری از شبکه­های بین خودرویی ما در این پایان­نامه بر روی نقشه سه شهر لندن، پاریس و نیویورک  مسئله زمان سفر را بررسی کرده و با پیاده سازی سناریو­های متفاوت و ارائه راهکار­های مختلف کارآیی هر یک را بررسی کردیم.

در گام اول، الگوریتم دایجسترا پیاده ­سازی شده تا به عنوان معیاری برای ارزیابی کارایی الگوریتم­های بررسی شده مورد استفاده قرار بگیرد، سپس با شناسایی عوامل موثر در زمان سفر و مشخص نمودن درجه اهمیت هر یک از این عوامل ،آنالیز اطلاعات فراهم شده توسط شبکه­های بین خودرویی صورت گرفته و با استخراج اطلاعات مربوط به عوامل تاثیر گزار بر زمان سفر، الگوریتم A* مورد استفاده قرار گرفته تا مسیر مطلوب با کوتاه­ترین زمان سفر ممکن را بیابد. که نتایج شبیه سازی نیز حاکی از تاثیر به سزای رویکرد مورد نظر در کاهش زمان سفر دارد. همچنین سناریوهای خاصی پیاده شده و کارآیی الگوریتم در شرایط ویژه نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است اما بعضا مهمترین عامل نه زمان سفر بلکه مصرف سوخت می باشد. پس ما نیز با در نظر گرفتن این دغدغه راه­کاری را برای انتخاب مسیر بهینه از مبدا تا مقصد ارائه نمودیم که مصرف سوخت با انتخاب این مسیر کمینه گردد که نتایج به دست آمده نیز گواهی بر صحت این ادعاست.

اما با وجود مطلوب بودن نتایج، الگوریتم­های نام­برده بار پردازشی قابل توجهی را به ازای هر بار مسیر یابی به سیستم تحمیل می کنند، که استفاده از آن­ها را در مقیاس واقعی به ازای میلیون­ها خودرو، غیر ممکن  و یا حداقل بسیار پرهزینه می­نماید. در نتیجه ما با پیاده سازی الگوریتم به این چالش پاسخ داده و با انجام یک مرحله پیش­ پردازش بار پردازشی به ازای هر درخواست مسیر­یابی را به شدت کاهش داده­ایم.

واژه‌های کلیدی: شبکه­های بین خودرویی، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، مسیر بهینه

 

Abstract

The car&#39s VANET networks which is a certain type of MANET networks is getting closer to everyday life, and actors such as car manufacturers, government organizations and academics to are attracted to it. Mainly this area provides various application programs. And by providing connectivity to vehicles and the road-by units RSU has affected many social and economic expectations. there’s been attempts to increase passenger safety and comfort for the users Using this Networks. But the implications go far beyond the networks between the car and its features can be used to solve the environmental and socio-economic disaster caused by traffic, such as traffic and air pollution and wasted citizens time and amount of fuel used.

in this thesis, we  investigate the trip time in  three city`s map, london,paris and NY,  in order to manage trafic problems and its arising problem. then  we simulate different  scenarios and analyse their performance  by  offering  various solutions.

In the first step, the Dijkstra&#39s algorithm is used for implementations as a measure to compare and evaluate the performance of the search algorithms, then the identification of factors affecting the travel time, and to determine the degree of importance of each of these factors, the analysis of data the car has been provided by networks and by extracting information about the factors that impact on travel time, A * algorithm is used to find the optimal path with shortest travel time possible. The simulation results also show a significant effect in reducing travel time is the preferred approach. As well as specific scenarios implementation and effectiveness of the algorithm has been evaluated in special circumstances, but sometimes for individuals or organizations, travel time is not the most important factor but fuel consumption. We also consider the concerns to select the optimal route from origin to destination, we offer select this route to minimize fuel consumption, which results also attest to the veracity of this claim.

Despite the favorable results from mentioned algorithms, the alleged algorithms significant processing power to impose per-routing systems, which use them in actual scale for millions Auto, impossible or at least very costly stopped. As a result, we have responded to this challenge with the introduction of the CH algorithm. And by implementing a pre-processing step time per request, we reduced the routing time sharply noticable.

 

سهند خداپرس طلا تپه

    رشته مهندسی فناوری اطلاعات- شبکه های کامپیوتری

  استاد راهنما:

  دکتر فتحی، دکتر برنگی

  استاد داور داخلی: دکتر موحدی

  استاد داور خارجی : دکتر صبائی

  تاریخ دفاع: چهارشنبه 27 آبانماه 94

  زمان:ساعت 11:30

 

  مکان: دانشکده مهندسی کامپیوتر- طبقه سوم- اتاق سمینار

 از اساتید بزرگوار، دانشجویان گرامی و دیگر متخصصان و علاقه مندان به موضوع دفاعیه دعوت
می شود با حضور خود موجبات غنای علمی و ارتقای کیفی را فراهم سازند.

 

  دانشکده مهندسی کامپیوتر مدیریت تحصیلات تکمیلی

 

 

 

 

 

 

دفعات مشاهده: 1623 بار   |   دفعات چاپ: 352 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
School of Computer Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.108 seconds with 965 queries by yektaweb 3525