[صفحه اصلی ]    
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
مدیریت دانشکده::
اعضای هیات علمی ::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور فرهنگی::
امور پژوهشی::
کارشناسی ارشد مجازی::
کارشناسی ارشد پردیس::
اخبار و رویدادها::
فضاهای آموزشی و تحقیقاتی ::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
ورود به سایت دروس
دانشجویان روزانه و پردیس
دانشجویان مرکز آموزش الکترونیکی
..
دفاعیه کارشناسی ارشد

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سروش جاودان- ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ ::
 | تاریخ ارسال: 1399/7/16 | 

ارائه­ دهنده:

سروش جاودان 

  استاد راهنما:

 دکتر مرتضی آنالویی


هیات داوران:
دکتر بهروز مینایی ، دکتر حمید بیگی

زمان:
چهارشنبه ۱۳۹۹/۰۷/۱۶


آقای سروش جاودان دانشجوی کارشناسی ارشد دکتر مرتضی آنالویی چهارشنبه  ۱۶ مهرماه از پروژه کارشناسی ارشد خود  تحت عنوان "بهبود استفاده از فرا یادگیری در تولید گفتگوی شخصی" دفاع خواهند نمود.

چکیده پایان نامه:

سامانه‌های گفتوگوساز که همچنین به عنوان عوامل مجازی گفتگو شناخته می‌شوند، در مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی از جمله خدمات و پشتیبانی فنی، ابزارهای یادگیری زبان و سرگرمی استفاده می‌شوند. در سال‌های اخیر با افزایش استفاده از ابزارهای هوشمند در بین افراد، انگیزه استفاده از زبان طبیعی برای برقراری ارتباط با این ابزارها بسیار افزایش پیدا کرده است. ایجاد سامانه‌های گفتگوسازی که بتوانند با انسان به‌طور منسجم و درگیر کننده گفتگو کنند، یک هدف دیرینه در حوزه هوش مصنوعی بوده است. در یک دسته‌بندی کلی، سامانه‌های تولید گفتگو به دو دسته هدف محور و غیر هدف محور تقسیم می‌شوند. سرویس‌های پشتیبانی فنی، سامانه‌های اطلاع‌رسانی و به شکل کلی سامانه‌های پرسش و پاسخ مثال‌هایی از سامانه‌های گفتوگوساز هدف محور هستند. ابزارهای یادگیری زبان یا شخصیت‌های بازی‌های کامپیوتری نیز نمونه‌هایی از سامانه‌های مکالمه‌ی غیر هدف محور هستند. هر چند هر دو دسته دارای هدفی خاص هستند، اما معمولاً سامانه‌های هدف محور با یک معیار کارایی از پیش تعیین شده ارزیابی می‌شوند. این معیار با توجه به وظیفه سامانه و با توجه به نحوه انجام عمل تعریف شده برای آن‌ تعیین می‌شود. یکی از عمده چالش‌های موجود برای هر دو گروه ذکر شده، انسجام گفتگوی تولید شده توسط آن‌ها است که باعث از بین رفتن علاقه کاربر به ادامه مکالمه و در نتیجه کوتاه شدن گفتگوها می‌شود. یک راه حل مناسب برای حل این چالش ایجاد سامانه‌های تولید گفتگو شخصیت محور است. در این روش‌ها وارد کردن ویژگی‌های شخصیتی به سامانه باعث افزایش انسجام و جذابیت گفتگو برای کاربران خواهد شد. برای تولید سامانه ذکر شده یکی از روش‌های موجود استفاده از الگوریتم‌های فرایادگیری است.
 
در این تحقیق سعی بر بهبود کارایی روش‌های فرایادگیری در سامانه‌های تولید گفتگو شخصیت محور است که باعث افزایش دقت گفتگوهای تولید شده خواهد شد. همچنین به‌کارگیری این روش‌ها می‌تواند باعث افزایش سرعت عملیات تطبیق مدل با یک شخصیت جدید شود. برای بخش تولید گفتگو از معماری دنباله‌به‌دنباله و به‌صورت خاص از شبکه‌های تبدیلگر استفاده شده است. همچنین در بخش فرایادگیری از مدل یادگیری فراشناختی که به‌اختصار MAML نامیده می‌شود بهره گرفته شده است. دادگان استفاده شده در این تحقیق توسط شرکت Facebook ارائه شده است. این دادگان شامل مجموعه مکالمات غیر هدفمند و توصیفات مختصری از شخصیت گفتگوگر است که در این تحقیق از این توصیفات به‌صورت مستقیم استفاده نشده است. در بخش اول این تحقیق به بررسی چگونگی تاثیر اعمال خوشه‌بندی بر روی دادگان آموزش می‌پردازیم. در بخش دوم تأثیر تکنیک ارائه شده جهت سرعت بخشیدن به عملیات تطبیق مدل به یک شخصیت جدید مورد بحث قرار خواهد گرفت.



"دفاع به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود"
  دانشکده مهندسی کامپیوتر مدیریت تحصیلات تکمیلی
دفعات مشاهده: 148 بار   |   دفعات چاپ: 6 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 50 queries by YEKTAWEB 4227