[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
برقراری ارتباط::
سایت های مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
درباره دانشگاه::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE

نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۳۰۳

خبرنامه شماره ۳۰۲

خبرنامه شماره ۳۰۱

خبرنامه شماره ۳۰۰

خبرنامه شماره ۲۲۹

خبرنامه شماره ۲۲۸

خبرنامه شماره ۲۲۷

خبرنامه شماره ۲۲۶

خبرنامه شماره ۲۲۵

خبرنامه شماره ۲۲۴

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دفاعیه دکتری دانشکده مهندسی صنایع ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۸/۹ | 

دفاعیه دکتری دانشکده مهندسی صنایع

 


سارا سادات ترکستانی دانشجوی دوره دکتری دانشکده مهندسی صنایع، روز شنبه 12 آبان سال 97، از رساله خود با عنوان « طراحی مدل جدید شبکه پویای سلسله­ مراتبی هاب مسافری» دفاع خواهد نمود.
چکیده این رساله که راهنمایی آن را دکتر سید حسینی و دکتر ماکویی و مشاوره آن را دکتر شهانقی بر عهده دارند به شرح زیر می باشد.
گفتنی است این دفاعیه در دانشکده صنایع کلاس 314، طبقه سوم  و راس ساعت 11 برگزار خواهد شد.
 در دنیای امروز انواع مختلفی از سیستم­ ها با ماهیت و ساختارهای ارتباطی مختلف در حال فعالیت می ­باشند، توجه به ساختار و خواص نهفته­ ی سیستم­ های موجود سبب تمایز آنها از یکدیگر می­ شود. ساختار پیچیده ­ی سیستم ­ها با در نظر گرفتن سلسله­ مراتب و سطوح مختلف ارائه خدمت به متقاضی به مرور زمان سبب افزایش چشم­گیر ارتباطات و حمل و نقل در کلیه ­ی سیستم ­های لجستیکی می­ شود و به دنبال آن هزینه­ های سیستم نیز افزایش می­یابد، همین امر سبب توجه بیشتر به طراحی یک شبکه ­ی توزیع متناسب با نوع ساختار سیستم در جهت کاهش تردد­های تکراری و غیرضروری، بهینه­ سازی مصرف انرژی و در نهایت ارائه مدلی کارا شده است. با توجه به رشد رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی کشورها در طول سال­های متمادی، سلیقه­ ی مسافرین نیز روز به روز با تغییرات گوناگونی رو­به ­رو می­ شود، لذا توجه به کاهش هزینه­ های شبکه بدون در نظر گرفتن فاکتورهایی که سبب جذب و یا دفع مسافر در یک سیستم می ­گردد، امری ناکارآمد بوده و ­چنین شبکه­ ای پاسخ­گوی شرایط امروز­ی هیچ جامعه ­ای نمی ­باشد.
در نظر گرفتن تأثیر اختلال و رفتار مسافر در انتخاب درست مکان تسهیلات و نوع آن، اثرات بسیار زیادی در منافع اقتصادی خواهد داشت، توجه به عوامل گوناگون علاوه بر فاصله مسافر تا تسهیل و تغییرات این عوامل با گذر زمان می­ تواند به عنوان یک عامل کلیدی بر نوع تخصیص، طراحی شبکه و به دنبال آن هزینه ­های عملیاتی یک سیستم تأثیرگذار باشد. به همین علت تحقیق و تحلیل مسائل مکان­یابی تسهیلات با در نظر گرفتن اختلال، رفتار مسافر و تغییرات آن در طول زمان یکی از حوزه­ های بسیار با اهمیت تحقیق در عملیات می­باشد. از این رو ارائه­ ی مدل­های ریاضی مناسب و کارا، با هدف حداقل­ سازی هزینه­ های استقرار، عملیات، حمل و نقل، نگهداری و تعمیرات، راه­ اندازی مجدد، هزینه ­های باز نمودن مجدد و یا بستن موقت تسهیلات در اثر اختلال و تاثیر رفتار مسافر در انتخاب تسهیلات در شبکه­ ای چند وجهی در جهت حداکثرسازی سود شبکه حمل و نقل و تغییر آن در طول زمان می­تواند در جهت طراحی شبکه ­ای بر اساس شرایط دنیای واقعی موثر واقع گردد.
بنابراین می­توان نتیجه گرفت که مدلسازی و حل مسائل مکان­یابی هاب در حالت پویا با شبکه­ ای سلسله ­مراتبی تحت شرایط اختلال با در نظر گرفتن رفتار مسافر (عوامل عملیاتی و استراتژیکی) در انتخاب تسهیلات از اهمیت ویژه­ ای برخوردار است، لذا در رساله پیش رو یک مدل جدید شبکه پویای سلسله­ مراتبی هاب مسافری در دو حالت تک­ دوره­ای و چند دوره­ای با در نظر گرفتن شرایط اختلال با تاثیر رفتار مسافر طراحی شده است. سپس یک روش حل دو مرحله­ ای ابتکاری مبتنی بر روش حل دقیق (شبیه­ سازی مونت کارلو) با توجه به شرایط کارکرد واقعی سیستم برای هر یک از مثال­های عددی CAB و مطالعه موردی شبکه حمل و نقل هوایی-ریلی کشور ایران توسعه داده شده است. همچنین نتایج و تحلیل حساسیت­ ها بر روی پارامترهای کلیدی به همراه نتایج مدیریتی و پیشنهادات آتی برای شبکه منعطف طراحی شده ارائه شده است.
 لغات کلیدی
مکان­یابی سلسله ­مراتبی هاب، شبکه پویای چندوجهی، شرایط اختلال (عامدانه و غیر عامدانه)، تابع مطلوبیت رفتار مسافر، شبیه­ سازی مونت­کارلو، حل ابتکاری دو مرحله­ ای.

Sapp.ir/iust_iran

دفعات مشاهده: 286 بار   |   دفعات چاپ: 66 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA code
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.2 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 3897