[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
برقراری ارتباط::
سایت های مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
درباره دانشگاه::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE

نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۳۰۳

خبرنامه شماره ۳۰۲

خبرنامه شماره ۳۰۱

خبرنامه شماره ۳۰۰

خبرنامه شماره ۲۲۹

خبرنامه شماره ۲۲۸

خبرنامه شماره ۲۲۷

خبرنامه شماره ۲۲۶

خبرنامه شماره ۲۲۵

خبرنامه شماره ۲۲۴

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی راه آهن ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۴/۱۱ | 

دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی  راه آهن

مهندس مسعود محبی، دانشجوی دوره دکتری دانشکده مهندسی راه آهن گرایش ماشین های ریلی، دهم تیرماه سال 97 از رساله خود با عنوان «اثر آیرودینامیک دیواره های بادشکن بر قطار پر سرعت در معرض باد عرضی با استفاده از روش شبکه بولتزمن» دفاع نمود.
گفتنی است چکیده این رساله که راهنمایی آن را دکتر محمدعلی رضوانی بر عهده داشتند به شرح زیر می باشد.
تحقیقات در زمینه باد عرضی بر قطارها از دهه 1990 میلادی با رشد قطارهای پرسرعت موردتوجه قرار گرفت. پروژه اروپایی ترانس آیرو[1] در سال 2002 نقطه آغازی بود که توجه هر دو جوامع علمی و سازندگان ماشین‌های ریلی را به خود جلب کرد. باد عرضی، یک موضوع ایمنی و فاکتور کلیدی است که می‌تواند جلوی افزایش سرعت پیوسته وسایل حمل‌ونقل ریلی را بگیرد. مطالعه اثرات باد عرضی روی قطارها نیازمند یک دید کلی و جامع می‌باشد. در این رساله، ضمن پرداختن به تحقیقات آیرودینامیک جریان هوا روی نمونه ای از قطارهای پرسرعت تحت اثر بادهای عرضی، و با توجه به اثر بسیار مهم زیرساخت‌ها و اینکه هرگونه تغییری در محیط پیرامون قطار، سبب تغییر در جریان هوا می‌شود، به بررسی اثر دیوار‌های بادشکن پرداخته می‌شود.
در گام اول، محاسبات دوبعدی به‌منظور مطالعه پارامتریک طراحی‌های دیوار و اعتبارسنجی مقادیر مدل‌های ساده‌شده انجام می‌گیرد. این کار جهت نشان دادن اعتبار مدل‌های دوبعدی و پیدا کردن مجموعه‌ای از طراحی‌های دیوار برای انجام شبیه‌سازی‌های دقیق‌تر در فضای سه‌بعدی صورت می‌گیرد. حل پیشنهادشده بر اساس شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی(CFD)[2] با روش شبکه بولتزمن (LBM)[3] می‌باشد. در گام دوم، با ساخت نمونه مقیاس شده از قطار پرسرعت و دیوارهای بادشکن و انجام آزمایشات تونل باد، سعی در اعتبارسنجی نتایج کسب‌شده از شبیه‌سازی‌های دوبعدی می‌­شود. در گام سوم، با هدف اندازه‌گیری اثر دیوار‌های بادشکن در فضای سه‌بعدی و دیدن پدیده جریان سه­بعدی در پشت دیوارهای بادشکن، با استفاده از برخی طراحی‌های دیوار که در مدل دوبعدی استفاده‌شده است، ضرایب آیرودینامیک قطار پرسرعت اندازه‌گیری می‌گردد.
در این رساله انواع دیوارهای بادشکن با اشکال هندسی متفاوت مقایسه خواهند شد. دیوار‌های بادشکن ازنظر ارتفاع، لبه بالای دیوار، میزان تخلخل و فواصل مختلف نصب نسبت به‌قطار مقایسه شده و درنهایت در گام چهارم با بکارگیری  الگوریتم ژنتیک به‌عنوان یکی از روش‌های بهینه‌یابی، ساختار بهینه ازنظر شکل، ارتفاع و محل مناسب نصب دیوار بادشکن بدست آمده و معرفی شده اند.   [1]Transaero

[2]Computational Fluid Dynamics

[3]Lattice Boltzmann Method (LBM)
Sapp.ir/iust_iran
 

دفعات مشاهده: 539 بار   |   دفعات چاپ: 86 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA code
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 3897